ფიზიკური აღზრდა და სპორტი 2019 – 2020 სასწავლო წლის სამუშაო კალენდარული გეგმა .VI კლასი

ფიზიკური აღზრდა და სპორტი 2019 – 2020 სასწავლო წლის სამუშაო კალენდარული გეგმა .VI კლასი

                                                             17.09.2018 – 27.12.2018 წელი

       
N
        
    რიცხვი,თვე წელი


   
  

    

 შემაჯამებელი     აქტივობა



1

19.IX.2018-21.IX.2018
მოტორული უნარების განვითარება
 მოთელვა.(კისრის ვარჯიშები,ხელების, ფეხების და სხეულის ვარჯიშები:საყრდენ-მამოძრავებელი სისტემის ვარჯიშები)
წინხტომი ფეხშლით


2

26.IX.2018-28.IX.2018
მოტორული უნარების განვითარება
მოთელვა.(კისრის ვარჯიშები,ხელების, ფეხების და სხეულის ვარჯიშები:საყრდენ-მამოძრავებელი სისტემის ვარჯიშები)
ფეხის დარტყმა ბურთზე


3

3.X.2018-5.X.2018
მოტორული უნარების განვითარება
მოთელვა.(კისრის ვარჯიშები,ხელების, ფეხების და სხეულის ვარჯიშები:საყრდენ-მამოძრავებელი სისტემის ვარჯიშები)
ორი ხელით დარტყმა


4

10.X.2018-12.X.2018
მოტორული უნარების განვითარება
მოთელვა.(კისრის ვარჯიშები,ხელების, ფეხების და სხეულის ვარჯიშები:საყრდენ-მამოძრავებელი სისტემის ვარჯიშები)
ორი ხელით დარტყმა და თავის არიდება


5

17.X.2018-19.X.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
მოთელვა.
თამაში „ესტაფეტა“ხელი შეუწყოს მოქნილობის, სიმარჯვის, სისწრაფის, ყურადღების კონცეტრაციის, წონასწორობის, თავის არიდების, ცალი ხელით სხვადასხვა ზომის ბურთის ტყორცნის, კოორდინაციის უნარ-ჩვევების განვითარება-განმტკიცებას.



6
24.X.2018-26.X.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
მოთელვა.
,,მოქნილობა და მხედველობითი რეაქცია’’ თამაში „ჩქარი პასი“ (ფეხბურთის ელემენტებით)




31.X.2018-2.XI.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
მოთელვა.
თამაშირია-რია
,,მოქნილობა და მხედველობითი რეაქცია’’



7.XI.2018-9.XI.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
მოთელვა.
თამაშიმინი-ფეხბურთი



14.XI.2018-16.XI.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
მოთელვა.
თამაში „ჩქარი პასი“ (კალათბურთის ელემენტებით)



21.XI.2018-23.XI.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
თამაშიშეადგინე ანდაზა



28.XI.2018
-30.XI.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
კოორდინაცია
თამაშითავ-ბურთი



5.XII.2018-7.XII.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
თამაში „მინი ფრენბურთი“.ხელს უწყობს მხედველობითი რეაქციის, წონასწორობის, კოორდინაციისა და ფრენბურთის სახეობისათვის დამახასიათებელი საყრდენ-მამოძრავებელი და მანიპულაციური მოძრაობითი უნარ-ჩვევების განვითარებას.



12.XII.2018-14.XII.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
ბალანსი
თამაში „ესტაფეტა“




19.XII.2018-21.XII.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
თამაშიამანათრბენი



26.XII.2018-28.XII.2018
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
ორიენტაცია სივრცეში

თამაში „ჩქარი პასი“




ფიზიკური არზრდისა და სპორტის მასწავლებლის 2018 – 2019 სასწავლო წლის სამუშაო კალენდარული გეგმა

                                                             17.09.2019 – 27.12.2019 წელი.   II - სემესტრი

       
N
        
     რიცხვი,თვე,წელი


    სპორტის    
    სახეობა

  

    

 შემაჯამებელი     აქტივობა


    შენიშვნა

1

16.I.2019-18.I.2019

მოთელვა.
თამაში „3x3 კალათბურთი


2

23.I.2019-25.I.2019




3

30.I.2019-01.II.2019

თამაში „მინი-ხელბურთი“


4

06.II.2019-08.II.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
სისწრაფ
თამაში „ჩქარი პასი“


5
13.II.2019-15.II.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
თამაში „ჩქარი პასი“ (ხელბურთის ელემენტებით)


6
20.II.2019-22.II.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.










27.II.X.2019-01.III.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.




06.III.2019-15.III.2019











20.III.2019-22.III.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
სიმარჯვის
თამაში „დაჭერობანა“



27.III.2019-29.III.2019

ფიზიკური თვისებების განვითარება.




3.IV.2019-5.IV.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
გამძლეობა





10.IV.2019-
12.IV.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
თამაში „ჩქარი პასი“ (რაგბის ელემენტებით)




17.IV.2019-
19.IV.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
თამაში „ლელო-ბურთი“



24.IV.2019-
26.IV.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
,,სისწრაფისა და სიმარჯვის’’
თამაში „ჩქარი პასი“



1.V.2019-
3.V.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.




8.V.2019-10.V.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
ბალანსი
თამაში „ესტაფეტა“




15.V.2019-22.V.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.




24.V.2019-31.V.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
კოორდინცია
თამაში „ჩქარი პასი“



5.VI.2019-14.VI.2019

ფიზიკური თვისებების განვითარება.




19.VI.2019-21.VI.2019
ფიზიკური თვისებების განვითარება.
ორიენტაცია სივრცეში
თამაში „ჩქარი პასი“




26
ფიზიკური თვისებების განვითარება.







1. თამაშიესტაფეტა
თამაშის მიზანი: ხელი შეუწყოს მოქნილობის, ყურადღების კონცეტრაციის, თვითდაზღვევის, თავის არიდების, ცალი ხელით სხვადასხვა ზომის ბურთის ტყორცნის, კოორდინაციის უნარ-ჩვევების განვითარება-განმტკიცებას.
თამაში მოიცავს შეჯიბრის ელემენტს, რომელიც ხელს უწყობს სივრცესა და დროში სწრაფი მოქმედებების უნარის გამომუშავებას, დამოუკიდებელი გადაწყვეტილებების მიღებისა და საკუთარი გუნდის წარმატებაზე ზრუნვას.
აღჭურვილობა:
• საშუალო ზომის პლასტმასის ბურთები;
• 20 ცალი პლასტმასის კეგლი;
• 1 პლასტმასის კალათი ბურთებისთვის;
• 2 სპორტული ლეიბი (შეიძლება პარალონის);
• შემოსავლელი დაბრკოლება კონუსები, ან ცილინდრები, ან 2,5ლ. პლასტმასის ბოთლები ზიგზაგით მოძრაობისთვის;
• 6 ცალი თარჯი (გადასახტომი დაბრკოლება);
• 3 ცალი ქვეშ გასაძრომი დაბრკოლება;
• 12 ცალი ჰულა-ჰუპი, ან ცარცით შემოზახული, ან თოკით გაკეთებული წრე;
• 2 ც. ძელი, ან ვიწრო ფიცარი, წონასწორობის დაცვით გასავლელად;
• 4 ცალი მუყაოს ყუთი კეგლების დასაწყობად, ან უზურგო მოგრძო სკამი.


მასწავლებლის ნიშანზე, თითოეული გუნდიდან მოძრაობას იწყებენ რიგით პირველი მოსწავლეები, რომლებმაც სწრაფად და თანმიმდევრულად უნდა შეასრულონ სხვადასხვა აქტივობა: იმოძრაონ ზიგზაგისებურად დაბრკოლებებს

შორის, შეასრულონ თარჯზე გადახტომი, მიირბინონ ბურთებით სავსე კალათთან, ამოიღონ ერთი ბურთი და განახორციელონ ერთი ხელით ბურთის ტყორცნა მიზანში, მონიშნული ადგილიდან (სამიზნედ გამოყენებულია სადგამზე დაწყობილი კეგლები). შემდეგ მიირბინონ სპორტულ ლეიბთან, შეასრულონ წინ კოტრიალი და მოძრაობა დაასრულონ 2 ან სამ თარჯზე გადახტომით. • გუნდის მეორე წევრს დაძვრის უფლება ენიჭება მაშინ, როცა მის წინ მოძრავი თანაგუნდელი დაასრულებს დაბრკოლების გადალახვას და დაბრუნდება სტარტის ხაზთან; თითოეული მოთამაშის შეფასებას მასწავლებელი ახორცილებს აქტოვობისთვის დახარჯული დროის ათვლით, აგრეთვე დაბრკოლების გავლისას და კეგლების წაქცევისთვის მიღებული საჯარიმო და დამატებითი ქულების ჯამური მაჩვენებლით. სასურველი იქნება, თუ საჯარიმო ქულების შემუშავებაში და დათვლაში მოსწავლეებიც მიიღებენ მონაწილეობას. შენიშვნა: მიუხედავდ იმისა, რომ ბავშვები ყველა აქტივობას დამოუკიდებლად ასრულებენ, ისინი თავისი ინდივიდუალური წარმატებით და დაგროვებული ქულებით ხელს უწყობენ მთელი გუნდის გამარჯვებას. ამ ტიპის თამაშების ჩატარება მიზანშეწონილია წლის დასაწყისში, მანამ სანამ მოსწავლეებს გუნდურ სპორტულ თამაშებს შევთვაზებთ მაგ. მინი ფეხბურთი და სხვ. ვინაიდან ამ ტიპის თამაშები ხელს უწყობს გუნდის წარმატებაზე ზრუნვის თვისების განმტკიცებას.                                                                                  




 ვარიანტი-II: ინვენტარისა და დარბაზის პირობების გათვალისწინებით მასწავლებელს შეუძლია ცვალოს დაბრკოლებების სირთულე და კონფიგურაცია (იხ. ნახატები 2). აღნიშნულ ვარიანტში შემოტანილია ვარჯიში, წონასწორის დაცვის უნარის განმტკიცებაზე, რომელიც მოსწავლეებმა წინა წლებში აითვისეს.
2. თამაშირია-რია
თამაშის მიზანი: თამაში ხელს უწყობს სხვადასხვა სპორტული სახეობის (კალათბურთი, ფეხბურთი, ხელბურთი, ბადმინტონი, მაგიდის ჩოგბურთი და ა.შ.) ასაკისთვის რეკომენდებული მოძრაობითი უნარჩვევების განმტკიცებას:
ბურთის ტარება ხელით (ან ფეხით), ხელის/ფეხის მონაცვლეობითი მოძრაობა, ჰაერში მოძრავ ან ძირს გაგორებულ ბურთის მოძრაობაზე რეაგირება და მისი მოძრაობის ტრაექტორიის გათვლა, ხელით ბურთის დაჭერა და ტყორცნა (ფეხით გაჩერება, ან მოძრაობაში მიმართულების შეცვლა), სირბილი აჩქარებით და სხვადასხვა ტემპში.
შინაარსი: თამაში გულისხმობს, სხვადასხვა სპორტული აღჭურვილობით დაბრკოლების გადალახვას და გუნდის მიერ რაც შეიძლება სწრაფად მოცემული დისტანციის დაფარვას. ამ თამაშის ერთერთი მნიშვნელოვანი მოთხოვნაა, რომ მთელი კლასი, ერთდროულად და შეძლებისდაგვარად თანაბრად იყოს დატვირთული: ორ გუნდად გაყოფილი ბავშვები ცდილობენ რაც შეიძლება სწრაფად დაფარონ დისტანცია და დააგროვონ საჯარიმო ქულების მინიმუმი. აღნიშნული თამაში ანვითარებს გუნდური მოქმედების ჩვევებს.
თამაშის აღწერა (იხ. ნახატი 3):
• თამაშის დაწყებამდე მასწავლებელი ბავშვებს უხსნის პირობასა და წესებს, ერთობლივად ადგენენ საჯარიმო ქულებს;
• კლასს ჰყოფს ორ ჯგუფად, ისე რომ თითოეულ ჯგუფში მოახვედროს გოგონების და ბიჭების თანაბარი რაოდენობა;
ნახატი 3
• მასწავლებლის ნიშანზე სტარტს იღებენ ილუსტრაციაზე მითითებული თანმიმდევრობით;
12
• მონაწილეები ცდილობენ შეძლებისდაგვარად სწრაფად დაფარონ დისტანცია, თან, ამავე დროს, თანაგუნდელებს დაეხმარონ, რათა რაც შეიძლება ნაკლები საჯარიმო ქულა დაგროვდეს.
• ძირითადი ქულები: გამარჯვებულ გუნდს 10 ქულა, დამარცხებულს 5 ქულა;
• ამ ქულებს ემატება შუალედურ ფინიშზე შესრულებული დავალებისათვის მიღებული ქულები (ბურთის სტენდზე განთავსებულ სხვადასხვა ქულიან რგოლებში შეგდება, ან ბურთით კეგლების წაქცევა) და აკლდება საჯარიმო ქულები (ბარიერის არ შემოვლისათვის ან წაქცევისათვის, ერთი ბარიერი - ერთი ქულა).
საჭირო აღჭურვილობა:
4- 4 ც. ფეხბურთის, კალათბურთის და ხელბურთის ბურთები.
სახტუნაო თოკი - 4 ც.
ტომარა (ერთადგილიანი) - 4 ც.
ბადმინტონის ჩოგანი და ბუშტი - 4 ც.
მაგიდის ჩოგბურთის ჩოგანი და ბურთი - 4 ც.
კონუსი 10-12 . (ჩანაცვლება: კეგლი, ან წყალგაყვანილობის პლასტმასის მილები, დიამეტრი 10-15 სმ. სიმაღლე 80-100 სმ. ან წყლით სავსე პლასტმასის 2,5 ლ. ბოთლები).
3. თამაშიცხოველების დაჭერობანა
თამაშის მიზანი: საყრდენ-მამოძრავებელი უნარების და სისწრაფის განვითარების ხელშეწყობა საშეჯიბრო გარემოში.
შინაარსი: ტყეში დგას “ნატვრის ხე” (ცილინდრი ან უზურგო სკამი), რომელსაც, თუ ხელს მიადებ (ან შემოურბენ), რასაც ჩაიფიქრებ, იმად გადაიქცევი. პატარა ბაჭიებს გამოეკიდება მელია, ბაჭიები გარბიან, ხელს მიადებენ ან შემოურბენენ ხეს და გადაიქცევიან ზღარბებად, რის შემდეგაც მელიას მათთან მიკარების ხალისი ეკარგება.
შენიშვნა: “ნატვრის ხის” თემაზე შესაძლოა შეიქმნას არაერთი თამაში. სხვადასხვა მოძრაობების და ფიზიკური თვისებების დასახვეწად. ფიზიკური დატვირთვის პარალელურად თამაშში ჩართულია გონებრივი სავარჯიშოც, რაც თამაშს უფრო სახალისოს ხდის და აგრეთვე სასარგებლოა შემეცნებითი თვალსაზრისით.
საჭირო აღჭურვილობა: 17-ცალი ცილინდრი ან კონუსები;


თამაშის აღწერა (იხ. ნახატი 4):
• დარბაზის/მოედნის/ეზოს ერთ ბოლოში 3 მეტრის დიამეტრის წრეში დგას “ნატვრის ხე” (ცილინდრი, სადგარში დამაგრებული ღერძი, უზურგო სკამი), რომელსაც ბავშვებმა უნდა ხელი დაადონ ან შემოურბინონ.
• მასწავლებელი ბავშვებს ყოფს ორ ჯგუფად, “ბაჭიებად” და “მელიებად”. აწყობს მათ მოედნის მეორე ბოლოში, ერთმანეთისაგან 5-6 მეტრის მოშორებით.
• მასწავლებელის ნიშანზე მელიები მისდევენ ბაჭიებს.
• თუ მელია ,,ნატვრის ხემდე” დაეწია ბაჭიას და ხელი დაადო ის უნდა გაჩერდეს, დაჭერილად ითვლება და მელიას უკან უნდა გამოყვეს.

ნახატი 4
• თუ ბაჭიამ ნატვრის ხემდე მიასწრო და შემოსაზღვრულ წრეში შევიდა მელიას მისი ხელის ხლების უფლება არ ააქვს.
• ბაჭიამ ხელი უნდა დაადოს, ან შემოურბენს ,,ნატვრის ხეს”.
• მასწავლებლის კარნახით ბაჭიას თანაგუნდელები ერთხმად იძახიან რომელიმე სხვა ცხოველის სახელწოდებას, ან ისევ ,,ბაჭიას”, ამის შემდეგ ის უნდა გამოიქცეს უკან და ეცადოს “ფინიშის” ხაზამდე მიასწროს მელიას, ან დაედევნოს მელიას, თუ დასახელებული ცხოველი მელიაზე ძლიერია.
• მელიამ, იქამდე სანამ “ბაჭია” წრეში იმყოფება, უნდა მოასწროს შემოურბინოს ,,ნატვრის ხის” გარშემო შემოხაზულ რკალს და გამოეკიდოს ან თვითონ გაექცეს იმ ცხოველს, რომელსაც მასწავლებლის ნიშანზე განასახიერებს ყოფილი ,,ბაჭია”.

ვარიანტი-II: - მასწავლებელი ბავშვებს ყოფს ორ ჯგუფად. მოედნის თავში მოაწყობს ცალ-ცალკე ორივე ჯგუფს, ერთმანეთისაგან 5-6 მეტრის მოშორებით, მონიშნულ სტარტისა და ფინიშის ხაზთან (იხ. ნახატი 5):
მოედნის მეორე ბოლოში დგას ამავე მანძილით დაცილებული ორი “ნატვრის ხე”.

თითოეული ჯგუფის წევრები მასწავლებლის ნიშანზე გარბიან “ნატვრის ხესთან” და შემოურბენენ მას. ამ დროს მასწავლებელი ხმამაღლა ასახელებს რომელიმე ცხოველს და ბავშვებიც ამ ცხოველის მიბაძვით უნდა გამოიქცნენ უკანა გზაზე.

 უკანა გზაზე მასწავლებელმა შეიძლება დააწყოს სხვადსხვა სირთულის გადასალახავი წინააღმდეგობები, ესენია მაგალითად: სპორტული ლეიბები-გადასაკოტრიალებლად, როდესაც ბავშვები “ზღარბებს” განასახიერებენ. ცილინდრები ზიგზაგისებურად გამოსარბენად, ბარიერები გადასახტომად ან ქვეშ გასაძრომად, რგოლები და ა.შ.
ნახატი 5
თამაშის სხვადასხვა ვარიანტებისათვის საჭირო ინვენტარი:
• 2-ცალი ცილინდრი ან კონუსი „ნატვრის ხე”;
• 12 ცალი ჰულა-ჰუპი, დგარებითა და სამაგრებით (ალტერნატივა: პლასტმასის ,,წყალგაყვანილობის” მილებით დამზადებული მაღალი ბარიერები 4-4 ცალი ერთმანეთის გასწვრივ დალაგებული. სიმაღლე 80 სმ. სიგანე 85-90 სმ.);
• 4-ცალი სპორტული ლეიბი;
4. თამაში ,,ბადმინტონი ბუშტით
თამაშის დანიშნულება: ხელს უწყობს მხედველობითი რეაქციის, წონასწორობის, კოორდინაციისა და ბადმინტონის სახეობისათვის დამახასიათებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევების განვითარებას.
შინაარსი: თამაშში ბავშვები ბურთს (ბუშტს) ეხებიან მხოლოდ ჩოგნით, როგორც ბადმინტონში მიღებული. იოლად ასათვისებელი რომ იყოს, თამაში მიმდინარეობს 10სმ. დიამეტრამდე გაბერილი ბუშტით. თამაშის წესებიც შეძლებისდაგვარად გამარტივებულია.

აღჭურვილობა:
ბურთი (გაბერილი ბუშტი, დიამეტრი 10-12 სმ.);
ბადე(სტანდარტული ბადმინტონის, ზედა კიდე 155 სმ. სიმაღლეზე); 

Комментариев нет:

Отправить комментарий